abstract مستندی خاص

این مستند رو من حدودا دو ماه پیش پیداش کردم

یه مستند دو فصلی که به معنای واقعی شیفتش شدم و ازش لذت بردم

به چند دلیل:

صحنه هایی که توی مستند هستش قاب های زیبایی رو ایجاد میکنن من راجب فیلمبرداری و قاب بندی سینما چیزی نمیدونم (احتمالا در اینده بخونم راجبش) ولی هر چی هست این حس زیبا شناختی اماتور منو قلقلک میداد.

موضوع های مستند بشدت متنوع و در عین حال ادمایی که هستن بشدت افراد جالبین. راجب قسمتایی که دیدم در ادامه مینویسم و یه توضیح ریز میدم

علاقه شخصیم به بحث طراحی به معنای خلق یک موجودیت با استفاده از هنر هم این مستندو برام خیلی لذت بخش میکرد

گرچه باید اعتراف کنم بعضی مواقع شک میکنم. شک میکنم که ایا واقعا هنر ارزشمنده یا نه یا اصلا مفهومی داره؟ یا این هنرمندا دارن کار با ارزشی میکنن؟و اصلا چطور میشه ارزش این چیز ها رو سنجید.

مطمئنا مشکل اساسی این پرسش ها عدم اطلاعات کافیه و عدم درک درست از فرایند. گرچه خودم بارها در تجارب خلق یک اثر هر چند کاملا اماتور و ناشیانه به این حس لذت دست پیدا کردم ولی این شک ها برام پا برجاست.

دید من من برای برخی مسائل خیلی ناقصه و نمیتونم مسائلی که برام تبدیل به عدد و رقم و استدلال (احتمالا به دلیل داشتن تعریف اشتباهی از استدلال) نمیشن رو جدی بگیرم  این مستند کمی منو از اون دید جدا کرد و نگاهمو به اطراف abstractive تر کرد.

یکی دیگه از دلایل خاص بودن این مستند واسم اینه که این مستند برام یه روزنه شد در یه مسئله خاص !

نکته ای که باید راجب این مستند بگم اینه که متاسفانه بجز دو قسمتش بقیش زیرنویس نشدن ولی خوشبختانه اکثر افراد حاضر در مستند انگلیسی رو به صورت native  صحبت نمیکنن و این کارو راحتتر میکنه

حتی یبار سعی کردم برای یکی از این قسمتای مورد علاقم یه زیرنویس هم درست کنم که تا وسطاش پیش رفت ولی نا فرجام رها شد.اگه کسی تونست کمک کنه خبر بده کارو تموم کنیم.

بعدا اگه فرصت شد راجب قسمتای مورد علاقم اپدیت میکنم پستو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *